10 June 2010

bekerja mmg begini~

tiada kesempatan... bulan terang datang...
sume ku humban...menyampah...
aku persetankan... nyah kao!!

siang... aku mulakan...dengan senyuman...
petang... kaki ku melangkah longlai...
pulang dari tempat itu...

kepenatan?? TUHAN lebih tahu...
aku laksanakan apa yang diamanahkan..
sedaya ku...

ku gagahi menyelesaikan satu per satu...
tapi...aku dipaksa untuk TIGA sekaligus!!
kau GILA???!! otak di lutut atau di kaki??

aku muak sudah.... aku semakin tak betah...
bukanlah sengsara... tapi aku dah nak gila...
melayan tugasan2 itu....

masih boleh bersabar....
TUHAN cekalkan lah hatiku...
aku tidak mahu memaki...
aku mahu tinggalkan kenangan manis di sini...

aku gembira... boleh ketawa dan bersenyum...
tapi... biarkan aku selesaikan segalanya dengan baik...
satu per satu....

nak cepat?? buat sendiri....ahahahahah...
tapi bolehkah aku berkata begitu??
pada mereka...??

siapa aku???
aku...hanya pelatih latihan industri...
ahahahaha....


**tensi...tensi...report LI...proposal RKK PJ...key in data Map INfo...formating report...berlumba-lumba untuk diselesaikan.....sempat ke?? tinggal 2 minggu je kot aku di sini..**

4 comments:

Hunny said...

salam cik ya,

Akhirnya kau merasai apa yang SELALU aku rasai.. Bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian. Kita tak tahu apa hikmah dan nikmat yang menanti kita di masa depan. Mana tau, diorang nak ofer cik ya keje kat situ... :) Always Think positive sista. Know u can do it..Chayyok1 Chayyok!

~mellankolia~ said...

dah chaiyok pon....masih berusaha la nih...kalu tak dah lame resign maaa..ahahah...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

benda tue smua nak melatih kau supaya boleh multitask.be strong ya!

~mellankolia~ said...

yeahhh...makasey razi..!!